Jatka sisältöön
SCORPION EXO-920 EVO JA INTERPHONE TOUR

SCORPION EXO-920 EVO JA INTERPHONE TOUR

Testaaja: Mikko Lehto

Testissä siis Scorpionin avattava kypärä ja Interphonen kypäräpuhelin.

Mainittakoon nyt heti alkuun että kypäräpuhelin oli ensimmäiseni enkä avattavaa kypärääkään ole koskaan omistanut.

Kypärä:

  • Varmaankin lajinsa edukkain, tarjouksessa 129€
  • Tuntuu hyvältä päässä ja käytössä vielä muovaantuu lisää.
  • Mekanismit toimivat pääsääntöisesti hyvin ja luontevasti.
  • Mielestäni ei mitenkään äänekäs, vaikka ei tietenkään mitenkään superhiljainenkaan ole.
  • Erillinen aurinkolippa on loistava ja valtaosan ajoistani ajankin pelkällä aurinkolipalla, siis visiiri auki.
  • Miinusta: Leukaremmi on aika lyhyt, ei sovi enää neljättä leukaa kasvattaa. Ilma-aukkojen säätö on minulle edelleen mysteeri vaikka kypärä on päässä keikkunut jo lähemmäs tuhat kilometriä.

Puhelin:

  • Laadukkaan oloinen, näyttää kalliimmalta mitä on, hinta oli tarjouksessa 175€
  • Hieno ja laadukas laatikko jossa hilppeet pysyvät tallessa.
  • Asennus aivan saa...nasta (inhoan kaikkea näpertämistä), mukana tuli onneksi hyvät ohjeet.
  • Päivitys oli helppo, en ole mikään tietokonevelho mutta onnistuin ongelmitta.
  • Helppo parittaa ainakin puhelimen kanssa
  • Puhelin ominaisuudet ovat loistavat, musiikki kuuluu hienosti, joskaan bassot eivät vastaa amis-corollan tasoa.
  • Akun kesto on loistava, kuukauden päivät ollut kypärässä ja tuhannen kilometriä musiikkia huutanut mutta vielä ei ole tarvinnut ladata.
  • Miinusta: Asennuksen lisäksi, keskusyksikön nappeja on hankala erottaa hanska kädessä, tämäkin tosin helpottaa kun aikansa hapuillut puhelimeenvastausnappia.

Yhdistettynä:

Kypäräpuhelimen piuhat uppoavat helposti kypärän pehmusteiden sisään. Kuulokkeet löytävät paikkansa kohtuudella, mikin kanssa hieman ongelmia, suljettaessa leukasuoja tuppaa tökkimään mikin minne sattuu…

Puhelin toimii einomaisesti, maantienopeuksissa ei kaveri tiennyt minun ajavan moottoripyörällä ja vaikka kypärä oli auki niin ei tuuli käynyt mikkiin ainakaan kaupunkinopeuksissa. Radion säätö vaikuttaa hieman hankalalta mutten ole siihen uhrannut ajatusta kun ei sieltä kuitenkaan tule kuin paskaa.

Kypärän muotoilu miellyttää silmää mutta hieman hankaloittaa kypäräpuhelimen keskusyksikön asennusta, paikka kuitenkin löytyi kun jaksoi hieman miettiä.

Avattavan kypärän parhaimpia ominaisuuksia on että kun olet saapumassa perille ja saavut kaupunkiin niin kypärän saa avattua jo ajon aikana. Kypärän sulkemista ajossa en kuitenkaan suosittele. Moottoritien rampilla alkaa ahdistaa kun yrität kypärää sulkea, mikki kinnaa välissä ja lopputulos on että leukaosa jää juuri silmien eteen…

Lopuksi:

Hinta-laatusuhteeltaan loistava kombinaatio, yhteishinta hieman reipas 300€, tuolla hinnallahan ei saa edes visiiriä kalliimpaan suuberttiin.

Käsi sydämmellä voin sanoa että kypärä on paras mitä minulla on koskaan ollut; kypäräpuhelin on ensimmäiseni joten paras sekin siis. Voin suositella, yhdessä tai erikseen.

 

Seuraava artikkeli SCORPION EXO-3000 AIR

Jätä kommentti

Kommentit pitää hyväksyä ennen julkaisua

* Pakollinen tieto